Wojewoda
  Wicewojewoda
  Dyrektor Generalny
  Wydziały
  Zamówienia Publiczne
  Kontakt
  Linki




Fundusze Strukturalne

Dzienniki Urzędowe Województwa Pomorskiego

Biuletyn Informacji Publicznej

ZPORR

Narodowa Strategia Spójnoœci

Debata Europejska

Orlik 2012

Punkt Informacyjny ds. Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 2008 - 2011


Strona Główna
O Nas
Polityka Strukturalna UE
Dokumenty do pobrania
Kontakt z nami
Galeria
Ważne linki


   
Piątek, 26 Kwietnia 2024

ZPORR - Nieprawidłowości

Do zadań Oddziału Monitorowania i Raportowania w zakresie raportowania o nieprawidłowościach w wykorzystaniu funduszy strukturalnych należy w szczególności:

  • wczesne ostrzeganie o ewentualnych nieprawidłowościach
  • monitorowanie realizacji projektów w których wykryto nieprawidłowości
  • sporządzanie, zbieranie oraz przesyłanie raportów własnych do Instytucji Zarządzającej ZPORR
  • weryfikowanie oraz przesyłanie raportów kwartalnych otrzymanych od IW do IZ ZPORR 
  • przygotowywanie i przekazywanie do Instytucji Zarządzającej zestawień nieprawidłowości nie podlegających raportowaniu
  • weryfikowanie oraz przesyłanie zestawienia kwartalnego otrzymanego od IW do IZ
  • przygotowywania informacji o braku nieprawidłowości

 

Definicja nieprawidłowości

 

Nieprawidłowość finansowa to nieprawidłowość w rozumieniu rozporządzenia Komisji (WE) nr 1681/94 z dnia 11 lipca 1994r. dotyczącego nieprawidłowości oraz odzyskiwania kwot wypłaconych nieprawidłowo w związku z finansowaniem polityki strukturalnej i organizacją sytemu informacji w tej dziedzinie (Dz. U. UE. L 178. 12.07.1994 z póz. nm.).

Nieprawidłowość dla celów Rozporządzenia Komisji (WE) nr 1681/1994  to jakiekolwiek naruszenie przepisów prawa wspólnotowego wynikające z działania lub zaniedbania ze strony podmiotu gospodarczego, które mogło spowodować szkodę w ogólnym budżecie Wspólnot Europejskich w związku z finansowaniem nieuzasadnionego wydatku z budżetu Wspólnoty.

Definicja nieprawidłowości stanowi, że za nieprawidłowość należy uznawać przypadki, które spełniają jednocześnie trzy kryteria:

  • naruszenie przepisów prawa wspólnotowego
  • działanie lub zaniedbanie ze strony podmiotu gospodarczego
  • potencjalna lub realna szkoda w ogólnym budżecie Wspólnot Europejskich polegającą na sfinansowaniu lub możliwości sfinansowania nieuzasadnionego wydatku z budżetu Wspólnoty

 

Zasady przekazywania informacji nt. nieprawidłowości w ZPORR

 

  • Raport bieżący – gdy zastosowano nową, nieznaną wcześniej praktykę (metodę oszustwa)prowadzącą do wystąpienia nieprawidłowości lub mają /mogą mieć wkrótce negatywne następstwa poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, niezależnie od kwoty nieprawidłowości.
  • Raport kwartalny – gdy zostało naruszone prawo (krajowe, wspólnotowe), mające skutek finansowy większy bądź równy 10 000 euro.
  • Kwartalne zestawienie nieprawidłowości – gdy zostało naruszone prawo (krajowe, wspólnotowe), mające skutek finansowy o wartości niższej niż 10 000 euro.

 

Terminy raportowania nieprawidłowości

 

Terminy raportowania nieprawidłowości przez IPoś:

  • Raport bieżący –  niezwłocznie najpóźniej w terminie 15 dni od daty wykrycia lub uzyskania uzasadnionego podejrzenia
  • Raport kwartalny – w terminie do 20 dni od zakończenia kwartału
  • Kwartalne zestawienie  - w terminie do 40 dni od zakończenia kwartału

 

Terminy raportowania nieprawidłowości przez IW

  • Raport bieżący –  niezwłocznie najpóźniej w terminie 15 dni od daty wykrycia lub uzyskania uzasadnionego podejrzenia  (do IZ oraz do wiadomości IPoś)
  • Raport kwartalny – w terminie do 10 dni od zakończenia kwartału
  • Kwartalne zestawienie  - w terminie do 20 dni od zakończenia kwartału

 

W jakiej formie przedkładamy raporty/zestawienie nieprawidłowości?

 

Forma przekazania informacji o nieprawidłowościach przez IW:

Instytucja Wdrażająca zobowiązana jest zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Rozwoju Regionalnego przekazywać raport bieżący w 1 egzemplarzu do wiadomości IPoś; Raport kwartalny wraz z informacją dodatkową oraz zestawienie kwartalne w 2 egzemplarzach wraz z  wersją elektroniczną.

 

Forma przekazywania informacji o nieprawidłowościach przez IPoś:

Instytucja Pośrednicząca przekazuje raport bieżący/kwartalny (własny) do Instytucji Zarządzającej wraz z wersją elektroniczną.

Raporty kwartalny wraz z informacją dodatkową z Instytucji Wdrażającej przesyła wraz z listą sprawdzającą oraz wersją elektroniczną do Instytucji Zarządzającej.

 

Weryfikacja informacji nt. nieprawidłowości

 

Instytucja Pośrednicząca po otrzymaniu od Instytucji Wdrażających (Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego oraz Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Gdańsku) raportów kwartalnych wraz informacją dodatkowa oraz zestawienia kwartalnego dokonuje weryfikacji zamieszczonych danych przy pomocy list sprawdzających.

 

Informowanie o nieprawidłowościach podstawy prawne

 

Podstawą prawną przekazywania informacji o nieprawidłowościach w zakresie wykorzystania funduszy strukturalnych stanowią następujące akty prawne:

  • Rozporządzenie Rady (WE) nr 1260/1999 z dnia 21 czerwca 1999r. ustanawiające przepisy ogólne w sprawie funduszy strukturalnych (Dz. U.UE.L 161. 26.06.1999 str. 1 z późn. zm.):
  • Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1681/94 z dnia 11 lipca 1994r. dotyczące nieprawidłowości oraz odzyskiwania kwot wypłaconych nieprawidłowo w związku z finansowaniem polityki strukturalnej i organizacją systemu informacji w tej dziedzinie (Dz. U. UE.L 178. 12.07.1994 str. 43 z późn. zm.):
  • Rozporządzenie Komisji (WE) nr 2035/05 z dnia 12 grudnia 2005r. zmieniające rozporządzenie (WE) 1681/94 dotyczące nieprawidłowości oraz odzyskiwania kwot wypłaconych nieprawidłowo w związku z finansowaniem polityki strukturalnej i organizacją systemu informacji w tej dziedzinie:
  • Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004r. o Narodowym Planie Rozwoju (Dz. U. z 2004r. Nr 116. poz. 1206 z późn. zm.):
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22  czerwca 2004r. w sprawie przyjęcia Narodowego Planu rozwoju 2004-2006 (Dz. U. z 2004r. Nr 149. poz. 1567 z późn. zm.).

 

Ochrona informacji

 

Informacje zawarte w raportach o nieprawidłowościach ze względu na zamieszczane w nich dane oraz szczegóły praktyk prowadzących do wystąpienia nieprawidłowości podlegają ochronie. Informacje te wykorzystywane są wyłącznie do użytku służbowego, dostęp do nich posiadają osoby zamieszczone w rejestrze osób upoważnionych do wglądu w nieprawidłowości. Rejestry znajdują się w każdym segregatorze zawierającym informacje nt. nieprawidłowości. Osoby zajmujące się nieprawidłowościami posiadają imienne upoważnienia do wglądu w nieprawidłowości.

 

 (MD)13.06.2007 r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Serwis współfinansowany przez Unię
Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego"

Aktualności
Ważny komunikat !

Ogłoszenie Wstępnej listy rankingowej wniosków o dofinansowanie zadań w ramach Narodowego programu przebudowy dróg lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo - Dostępność – Rozwój (Edycja 2013)

Termin przechowywania dokumentacji projektów finansowanych ze środków ZPORR.

Nabór wniosków w ramach „Narodowego programu przebudowy dróg lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo - Dostępność – Rozwój” Edycja - 2013

Zakończenie naboru wniosków w ramach programu Cyfrowa Szkoła

Ogłoszenie o naborze wniosków w ramach programu „Cyfrowa Szkoła”

Lista zakwalifikowanych wniosków o dofinansowanie zadań w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo - Dostępność – Rozwój (Edycja 2012)

Ogłoszenie Ostatecznej listy rankingowej wniosków o dofinansowanie zadań w ramach Narodowego programu przebudowy dróg lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo - Dostępność – Rozwój (Edycja 2012)

Ogłoszenie Wstępnej listy rankingowej wniosków o dofinansowanie zadań w ramach Narodowego programu przebudowy dróg lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo - Dostępność – Rozwój (Edycja 2012)

Zakończenie naboru wniosków w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II – Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój (edycja 2012)

Nabór wniosków w ramach „Narodowego programu przebudowy dróg lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój”

„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój”

Ostateczne Listy rankingowe w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 2008-2011 (Edycja 2011)

Listy rankingowe wniosków złożonych o dofinansowanie w ramach NPPDL 2008 - 2011 (Edycja- 2011)

Zakończenie naboru wniosków w ramach NPPDL 2008-2011 – EDYCJA 2011

Zmiany w sposobie oceny wniosków dotyczących dróg dotkniętych skutkami powodzi w 2010 r. Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych 200 - 2011

NABÓR WNIOSKÓW W RAMACH NARODOWEGO PROGRAMU PRZEBUDOWY DRÓG LOKALNYCH 2008-2011 EDYCJA 2011

Listy rankingowe wniosków złożonych o dofinansowanie w ramach NPPDL 2008 - 2011 (Edycja 2010)

”NARODOWY PROGRAM PRZEBUDOWY DRÓG LOKALNYCH 2008 - 2011” (edycja 2010)

Wykaz dokumentów, które Beneficjent powinien przygotować na kontrolę realizacji projektu.



Copyright 2004 Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku