|
ZPORR - Błędy i uchybienia we wnioskach Mając na celu usprawnienie procesu weryfikacji wniosków o płatność poniżej przedstawiamy błędy i uchybienia jakie najczęściej pojawiają się we wnioskach o płatność od beneficjentów ZPORR, którzy realizują projekty w ramach Priorytetu 1, 3 i 4.
Błędy we wnioskach o płatność:
-
brak wersji elektronicznej wniosku,
-
błędny format dat,
-
błędne oznaczenie okresu jakiego dotyczy wniosek (brak zachowania ciągłości w kolejnych wnioskach),
-
błędne określenie rodzaju płatności (w priorytecie 1, 3 i 4 występują wyłącznie płatności pośrednie i płatność końcowa),
-
składnie wniosku o płatność końcową na kwotę niższą niż 5% wartości projektu,
-
błędnie określona nazwa beneficjenta,
-
informacje zawarte w tabeli 20 wniosku nie są tożsame z załączonymi fakturami i innymi dokumentami załączonymi do wniosku,
-
podpis beneficjenta pod tabelą 20 (szare pole pod tabelą wypełnia instytucja przyjmująca błędy w harmonogramie płatności.
Błędy w opisie faktur i innych dokumentów załączonych do wniosku:
-
brak kategorii wydatków z tabeli E4 wniosku aplikacyjnego,
-
brak nr księgowego/ewidencyjnego na fakturze,
-
brak podstawy prawnej postępowania o zamówienie publiczne,
-
brak wyciągów z rachunku bankowego potwierdzających dokonanie operacji
-
podpisanie wniosku oraz poświadczenie zgodności z oryginałem przez osobę nieupoważnioną,
-
brak szczegółowych protokołów odbioru robót,
-
brak daty przy potwierdzaniu kopii dokumentów za zgodność z oryginałem.
Sporządzenie wniosku o płatność zgodnie z zapisami Instrukcji wypełniania "Wniosku beneficjenta o płatność" dla projektu finansowanego z EFRR oraz Instrukcji wypełniania wniosku beneficjenta o płatność dla Priorytetu II ZPORR (dostępne na stronie internetowej: http://www.zporr.gov.pl/Finansowanie/Formularze+wnioskow+o+platnosc/ ) pozwoli na uniknięcie w/w błędów oraz przyspieszy proces weryfikacji wniosków, a co za tym idzie przyspieszy proces refundacji poniesionych wydatków.
Jednocześnie w celu ułatwienia Państwu weryfikacji prawidłowości sporządzonego wniosku jeszcze na etapie przygotowywania wniosku zamieszczamy w tym miejscu listy sprawdzające, według. których Instytucja Pośrednicząca dokonuje weryfikacji wniosków.
Lista Sprawdzajaca Priorytet I i III
Lista Sprawdzająca Priorytet II Dzialanie_3.4
| | |